måndag 9 november 2009

Halleluljah is always played when some one pass on


Jag har kollat på det sista avsnittet av Oc. Jag kan inte hjälpa att tänka
att det är året de går ut skolan, då får de tampas med så många olika
saker. Jag vet att en TV-serie inte skildrar det verkliga livet men jag
har svårt att tro att någonstans någon gång känner man igen sig i
situationerna eller bara de känslor som situationen framkallar.
Serien får oss uppleva första kärlekar, broken hearts, familjesorj
och en massor av drama. Så låt oss vara ärliga här,

Jag vet i alla fall att det är första gången, verkligen på riktigt som
jag känner otroligt mycket för en kille. Jag vet vilka vänner jag kan
lita på, jag har lärt mig mycket om mig själv under dessa år på gymnasiet.
Jag har upplevt smärre familjetragedier och jag upplever någon form
av drama varje fukkin helg, så det är ingen hemlighet för det vet alla om.
Men det är inte så att jag ångrar det jag gjort, sagt osv - för det har
tagit mig dit jag är idag och så vet jag vad jag vill undvika i framtiden.

Men jag kan inte sitta och ångra det förflutna för det har redan
varit och oroa sig för framtiden känns onödigt för den har inte
kommit ännu. Är det inte bättre att leva i nuet och göra det så
gott som möjligt? Det är inte så att livet dödar dig, än i alla fall.
Så nu ska jag leva i nuet och plugga - för det är dramatiskt nog för mig.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar