onsdag 16 september 2009

Le klass

Som jag skrev lite tidigare så vart jag lite ond på min klass idag.
Under mentorstiden sitter vi och diskuterar huruvida vi ska
gå till väga med pengar till vår studentskiva. Då har vi, hela klassen,
fått ett jobb. Låt oss säga att vi ska städa en sjukt stor lokal som
kommer ta hela dagen - men vi tjänar mycket och vi gör det tillsammans
vad kan vara tråkigt egentligen? Inget.

Men då är det så att en kille i min klass säger att någon kommer
skita i att komma, fullständigt. Inte bry sig osv. Då blir det världens
kaos i klassen! Då börjar alla snacka om att ingen ska jobba utan
att alla ska betala ur egen ficka, vilket är skit idiotiskt. Alla kanske
inte kan det, så då börjar han - vi kallar honom Maxi - att säga att vi
ska köpa att vissa inte kommer dyka upp och så får dom lämna arbetet
till de som vill göra det här. Jag och Bojen blir skit irriterade.
Bojen säger då till Maxi "hur fan kan du säga att vissa inte kommer
dyka upp, skita i allt?" Maxi kontrar då och säger "vi är människor,
inte boskaps djur, du kan inte förvänta dig att vi gör det vi blir
beordrade att göra!" Vad är det för sak att säga?

Han ville ju ha skiva, nu blir allt det här too much för mitt
huvud. Varför kan inte han betala för hela klassen då om han
nu tycker det är så jobbigt att anstränga sig?

Nej nu ska jag sova innan jag bubblar över av ilska, toodels.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar