tisdag 29 september 2009

säg hejdå

Nu mår jag sådär skit pissigt. Jag fick höra att du gick med en annan
igår, att ni gick och höll om varandra. Jag förstår inte varför du gör
så här mot mig, har du inte låtit mig må tillräckligt dåligt?
Här är en idé, om du inte vill ha mig säg så bara. Jag orkar inte känna
som jag gör, att känna mig otillräcklig. Hur klarar du av att se mig
i ögonen när du vart med någon annan undrar jag nu. Det känns som
du hånflinar åt mig, som om du har tagit mitt hjärta och haft det i bakfickan.
Där har det legat och nötts ut, du har struntat fullkomligt i det.
Kan du inte bara säga som det är, "jag vill inte ha dig!"
Sluta ring mig, sluta smsa mig, sluta vara med mig, glöm bort mig.
Glöm att du känner mig, mitt namn. Radera mig. Det verkar ju vara så
lätt för dig. För mig är det inte så, jag vill inte må såhär. Du får mitt hjärta
slå fortare än någonsin, du får mig känna på det sätt jag aldrig känt förr.
Säg Hejdå. Hejdå. Hejdå. snälla ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar