fredag 4 december 2009

Today I grew up a few inches


Idag var jag faktiskt på universitetsmässan med min mor. Så
nu är jag hemma med tre fyllda (läs fyllda!) påsar därifrån.
Jag hittade massor av roliga kurser som jag ska kolla lite
extra på. Vi kollade på universitet som Lunds, Handelshögskolan
i Gbg, Uppsalas etc etc. Så Stockholm kommer vara en Emelie
fattigare senare. Men dock var det något som föll mig i tycke.

Det var istället för universitet, Work and Travel Company.
Det innebär att jag åker till något land efter studenten och
jobbar i ett år. Det blir förmodligen Australien. Där ska
jag jobba och samla på mig erfarenheter, tror det blir nyttigt
för mig som är fruktansvärt omogen. Jag menar, kiss bajs
och rapa visst det är äckligt men kan vara roligt som bara den.

Men som sagt, jag satsar på utomlandstudier eller jobb istället
för plugga direkt. Då tror jag att man fastnar i allt, i sig själv.
Så, vem tusan vill det!?

Mitt i allt ihop har jag fått universums migrän, så nu ligger jag i
min säng döendes. Jag är döv, låst in mig på rummet och
önskar att någon kan ta bort min hjärna. Undrar om man
ser min panna dunka? Det känns som den gör det. Hoppas det
blir bättre, för jag vill ut. Men jag vill vara taggad, just nu
vill jag åka in på sjukhus och skära itu mitt huvud och ta
ut hjärnan. Går det? Hur botar man detta!??!?! Kan någon
sms:a och säga hur man gör det!?!?

SNYFT. Aja, fan det får lösa sig. Ska drömma mig
bort till Australien, sova eller något. Puss och pull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar